Schimbare oringuri peugeot 206
Masina mea are 9 ani si de 3 ani am o problema minora care mi-a cauzat o foarte mare neplacere si o gaura in buzunar :( , problema oringurilor de la caloriferul de caldura. De 3 ani am tot amanat sa rezolv problema oringurilor si asa am ars garnitura de chiuloasa care ma costat 1100 ron ( 11 mil lei vechi) plus neplacerea de a avea antigel la picioare. De fiecare data cand plecam cu masina verificam antigelul cand deodata am vazut vasul de expansiune negru era plin cu ulei. Am sunat la service si in doua zile mi-a schimbat garnitura de chiuloasa care ma rupt la buzunar din cauza unor garnituri (oringuri ) care costa 5 lei bucata. Toate bune si frumoase dupa ce mi-a schimbat garnitura de chiuloasa am cerut un pret pentru schimbaea oringurilor de la caloriferul de caldura si mi-a cazut fata 800 ron ( 8 mil lei vechi) am crezut ca sant ei scumpi si m-am interesat si la bosh car service si la zetec aceiasi bani cereau toti asa ca mi-am luat inima in dinti si am cautat tutoriale pe net cum sa rezolv problema. Nu am gasit nimic de aceia am hotarat sa pun pe un site toate pozele ca
re le-am facut si cat de usor este.
1 Demontarea volanului - volanul are o siguranta metalica care cu o surubelnita trebuie impinsa

si iese airbagul

in mijlocul surubelor se afla un bolt care sustine bordul dupa ce desfaceti toate suruburile bordul sta pe bolturile acelea (asta a fost una din problemele cu care m-am confruntat nu iesia bordul dupa ce am desfacut toate suruburile nu puteam sa il scot si am bagat o surubelnita si l-am ridicat putin si a iesit , mai jos este o poza cu bolturile acelea)


Bolturile de care va ziceam.
in gaura din mijloc intra bolturile


Asa arata fara bord.

Pe la aceea inbinare imi curgea mie antigel la picioare.
Daca e spart radiatorul de caldura se face aceiasi operatiune.


Oringurile noi si cele vechi.
Bordul.
Bordul iese cu tot cu o parte metalica care are bolturile care ma ziceam mai sus , bordul este cam greu mare gija cand il scoateti sa nu rupeti veau fir , trebuie sa aveti pe cineva care sa va ajute .



Aeroterma si caloriferul de caldura.


Desfaceti toate mufele cu mare grija si notatile , eu asa am facut si totul a fost foarte bine , nu sant foarte multe mufe nu va speriati. Bafta si astept comentarii sau intrebari.
Aceeasi problema o am acum si eu. Diferenta : eu am cumparat masina fara caldura. Mai exact avea un bypass la motor si apa nu mai trecea prin calorifer.Reparatia a constat in cumpararea unui calorifer si a a unui record(avea doar unul) si montarea lor fara demontarea bordului insa. Degete subtiri si multa rabdare! Rezultatul....antigel sub presuri exact pe la aceeasi imbinare.Voi demonta iarasi caloriferul si cred ca ii trantesc niste silicon in urmatoarele zile.1-2 ore de munca in plus!
salut .foarte intereseant tutorialul dar am si eu o intrebare referitoare la scule .ce chei ai folosit ce numere si de care ca nu prea dispun de foarte multe si as vrea sa il demonetz si eu ca am aceeasi problema cu acele oringuri .multumesc !
salut baieti! si eu am aceiasi problema si un prieten mi-a zis ca nu trebuie desfacut tot bordul si doar un capac de plastic din dreptul pedalelor,precum si capacul din zona casetofonului avand accces la calorifer.garniturile sunt aceleasi ca la logan si se gasesc la targ Vitan
poate totusi ne mai ajuta cineva cu alta parere multumesc!
Și la mine a apărut aceeași problema cu antigel la picioare cind dau pe căldură....
Dimensiune oringuri calorifer caldura?
Știe cineva dimensiunile la printuri?
La oringuri mă scuzați